2
کارشناس ارشد دانشگاه دولتی ایلام، مدیریت بازرگانی ـ گرایش بازاریابی (نویسندة مسؤول)
چکیده
در این تحقیق به دنبال این هستیم که سیاستمداران و مدیران غربی با توجه به کدام نیازها و کدام سرمایههای انسانی، میل به تنوعگرایی مبتنی بر الگوی غربی را نهادینه کردهاند تا بتوان به کمک این مهم و مهندسی معکوس این فرایند الگوهای مبتنی بر فرهنگ، اجتماع و اقتصاد غربی را در هم شکست و بتوان برای آن جایگزین و یا الگوهایی متناسب با الگوی ایرانی ـ اسلامی پرورید و در جامعه اشاعه داد و حتی به کشورهای دیگر صادر کرد. تحقیق از جهت هدف،کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی و از نظر روش به صورت مروری و تحلیلی صورت گرفته است، تحقیق حاضر یک پژوهش کیفی از نوع تحلیل انتزاعی و محتواست. تنوعگرایی و تنوعطلبی در جواب نمادهای اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی به وجودآمده است و برای ارضای نیازهای ثانویه، تبیین شده که ابتدا در نیازهای اولیه و در نهایت در نیازهای ثانویه تجلی مییابد. به طور کلی تنوع طلبی در راستای الگوی مبتنی بر مادیگرایی غربی و لذتطلبی صرف به وجود آمده است و از این رو میتوانست به جای این تنوعطلبی، الگوهای دیگری طراحی و تبیین شود، اما با الگوی مادیگرایانه و غربی تناقض دارد وگرنه میتوانست سادگی به جای تنوع صرف و یا تنوع نسبی به جای تنوع صرف معرفی و نمادسازی شود.