«تبلیغات تجاری» با توجه به آموزههای اسلامی، چارچوب جامعی از معیارها و زیرمعیارها در تمامی ابعاد تبلیغات است. هدف اصلی این تحقیق، مفهومپردازی تبلیغات تجاری از منظر اسلام و ارائۀ یک مدل منطبق با تعالیم اسلام است. در این تحقیق که با روش کیفی انجام شده، نخست به منابع اصیل اسلامی مانند قرآن کریم، منابع روایی، بهویژه نهج البلاغه و نیز کتابهایی مانند صحیفۀ نور و کتب شهید مطهری مراجعه و سپس، مبانی نظری تبلیغات تجاری از منظر اسلام استخراج، تحلیل و ارائه شده است. پژوهش حاضر ضمنمشخصکردنشاخصههای تبلیغات تجاری از منظر اسلام، همچنینروابطمفهومیمیانشاخصهها، مدل جدید در قالب «6 س» را پیشنهاد نموده است. نتیجۀ پژوهش حاضر، در ارزیابی مستمر فعالیتهای تجاری، تصمیمسازی مدیریت اقتصادی و ترویج سبک زندگی اسلامی کاربرد آشکار دارد.
داوودی, زهره, شیر خدایی, میثم, & نورائی, محسن. (1396). باز تعریف تبلیغات تجاری از منظر اسلام با روش کیفی. پژوهش های اجتماعی اسلامی, 23(114), 117-142.
MLA
زهره داوودی; میثم شیر خدایی; محسن نورائی. "باز تعریف تبلیغات تجاری از منظر اسلام با روش کیفی". پژوهش های اجتماعی اسلامی, 23, 114, 1396, 117-142.
HARVARD
داوودی, زهره, شیر خدایی, میثم, نورائی, محسن. (1396). 'باز تعریف تبلیغات تجاری از منظر اسلام با روش کیفی', پژوهش های اجتماعی اسلامی, 23(114), pp. 117-142.
VANCOUVER
داوودی, زهره, شیر خدایی, میثم, نورائی, محسن. باز تعریف تبلیغات تجاری از منظر اسلام با روش کیفی. پژوهش های اجتماعی اسلامی, 1396; 23(114): 117-142.