- آدمیان، مرضیه و همکاران، تحلیل جامعهشناختی سبک پوشش زنان، مجله زن و جامعه،1391، 3(4)، 186 - 161.
- آزبورن، ریچارد و وان لون، بورین، جامعهشناسی، ترجمه، رامین کریمیان، تهران، نشر شیرازه، 1378.
- بابایی، پروین و اکبری، فاطمه، بازنمایی عوامل مؤثر بر شکلگیری سبک پوشاک ایرانیان، فصلنامه فرهنگ مردم ایران،1393، 38(39)، 26 - 9.
- برات دستجردی، نگین، بررسی نقش شبکههای سایبری بر هویت فرهنگی دانشجویان دانشگاه اصفهان، مجله جامعهشناسی کاربردی،1393، 2(25)، 170 - 159.
- جنکنز، چارلز، پست مدرنیسم چیست؟، ترجمه، فرهاد مرتضایی، تهران، نشر مرندیز، 1374.
6. خورشیدیان، رائیکا، سوخکیان، هدایت، چوپانکاره، وحید، اژدری، علیرضا و امامی، جمشید، نقش رسانهها در هدایت فرهنگ عمومی (بررسی جریان مد در جامعه)، نشریه رسانه و فرهنگ،1393، 4(2)، 89 - 73.
7. خوشبخت، رؤیا، بررسی میزان پیروی مشتری تولیدکنندگان پوشاک زنان ایرانی از رنگ سال پنتون (لباس مجلسی)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر و معماری اردکان، گروه طراحی پارچه و لباس، 1396.
- راودراد، اعظم، جامعه شناسی اثر هنری، پژوهشنامه فرهنگ و ادب، 1386، 2، 92 - 66.
- زارع، مرضیه و رهبرنیا، زهرا، نگاهی جامعهشناسانه به مفهوم لباس در هنر معاصر با تکیه بر آرا بوردیو، پژوهشهای جامعه شناسی معاصر، 1395، 5(9)، 29 - 1.
10.سیاحی، ساره، مؤلفههای اسلامی در تن پوش ایرانیان پس از اسلام تا اواخر صفویه، پایاننامه کارشناسی هنر، طراحی لباس، تهران، دانشگاه الزهراء، دانشکده هنر، 1395،
11.عیوضی، زهره، باقری عبدالعلی و آقابابایی، احسان، بررسی عوامل جامعهشناختی مؤثر بر سلیقه مخاطب باتوجهبه طراحی گرافیک (مورد مطالعه موردی: دستمال کاغذی)، دوفصلنامه علمی پژوهش هنر، 1395، ۶ (۱۲)، 63 - 53.
- کریمی مله، علی، بلباسی، میثم و جوادقربی، سیدمحمد، عناصر فرهنگی هویت جمهوری اسلامی ایران؛ نمونه کاوی سند «مؤلفههای هویت ملی ایرانیان»، فصلنامه پژوهشهای راهبردی سیاست، 1397، 7(25)، 282 - 252.
- الکساندر، ویکتوریا، جامعهشناسی هنرها (ترجمه اعظم راودراد)، تهران، فرهنگستان هنر، 1393.
- گلمحمدی، احمد، هویت ملی و جهانی شدن، تهران، نشر نی، 1381.
- محمد پور، احمد و رضایی، مهدی، درک معنایی پیامدهای ورود نوسازی به منطقۀ اورامان کردستان ایران به شیوۀ پژوهش زمینهای، مجله جامعهشناسی ایران، 1387، 9(1)، 33 - 3.
- مختاری، مریم، رجایی، محمد صادق و میرفردی، اصغر، شناخت و تبیین تعیینکنندههای فرهنگی جهتگیری پوششی زنان، فصلنامۀ زن و جامعه، 1397، 9(33)، 150 - 120.
- مریدی، محمدرضا و رهگذر، فائزه، تحولات زیباشناختی مد لباس در ایران پس از انقلاب اسلامی، مجله مبانی نظری هنرهای تجسمی، 1395، 1(2)، 107 - 95.
- وبلن، تورستین، نظریه طبقه مرفه، فرهنگ ارشاد، تهران، نشر نی، 1383.
- Alexander, V. Socilogy of the Arts: Exploring Fine and popular Forms. London: Blackwell publishing, 2003.
- Douglas, M. and Isherwood, B, The World of Goods. London: Routledge, 1996.
- Ghanbari, S. Reviews the evolution of the discourse of the veil in the Iranian press 70. Thesis in M. A Sciences and Economics College. Alzahra University, 2007.
- Holmberg, J. The female fashion consumer behavior: From the perspective of the shop Fever in Gothenburg. Bachelor Thesis, Vid Coteborgs Universitet, Business Economics / Marketing, 2010.
- Reddy, S. Styling The Self: Fashion As An Expression Of Cultural Identity In a Global World. Culture, Communication and Media Studies. Department University of KwaZulu - Natal South Africa, 2009.